Hormoonfactor leefstijl

Heb je moeite met afvallen? Weinig energie? Hormoongerelateerde klachten? Verdiep je in de De hormoonfactor leefstijl en breng jouw hormonen in balans!

Over De hormoonfactor leefstijl

Deze leefstijl brengt het hormoonsysteem terug in evenwicht en heeft meer voordelen dan alleen verbetering in de lichaamssamenstelling.

Je leert hier alles op het gebied van leefstijl in relatie tot hormonen. Onder leefstijl verstaan wij: voeding, training en stressbeperking. Door veranderingen aan te brengen op deze 3 punten merk je dat veel voorkomende klachten kunnen verminderen of zelfs verdwijnen.

Veel voorkomende klachten

Algemene klachten

Hormoonklachten met:

Auto-immuunziektes zoals:

Voeding

Ik heb levensmiddelentechnologie gestudeerd aan de Wageningen Universiteit en mij gespecialiseerd in de invloed van voeding op het hormoonsysteem.

Van dichtbij heb ik kunnen zien hoe voedingsgrondstoffen bewerkt worden tot de eindproducten die in de supermarkt naar je lonken. Wat er in de fabriek met voeding gedaan wordt heeft meer met chemie te maken dan met kookkunst. Door voeding sterk te verhitten, mechanisch te bewerken en van allerlei chemische toevoegingen te voorzien, wordt de voeding verpest. En dit is niet goed voor je hormoonsysteem.

Al die kant-en-klaarmaaltijden, blikken en dozen waar ‘verrijkt met vitamines’ en ‘goed voor hart- en bloedvaten’ op staat, kun je maar beter links laten liggen. Verse en onbewerkte natuurproducten genieten de voorkeur binnen het voedingspatroon van De hormoonfactor.

-> Lees hier meer over voeding en de link met hormonen

Training

Lange en zware training is slecht voor je hormonen en je figuur!
Training met als doel calorieën verbranden heeft ook geen zin. Waarom eigenlijk niet?

  • Je verbrandt tijdens een lange, zware cardiosessie te weinig om echt af te vallen.
  • Daarnaast verbrand je niet alleen vet, maar ook spieren.
  • Je verstoort de hormonen die jou slank moeten houden.

Kort en intensief bewegen is de beste manier om een optimale hormoonbalans te bereiken. Daarom duurt een hormoonfactor workout nooit langer dan 60 minuten. De ideale workout voor een gemiddeld persoon bestaat uit een combinatie van 40 minuten krachttraining en 20 minuten cardiotraining. Twee keer tot drie keer per week trainen is meestal voldoende.

Stressbeperking

Veel mensen denken dat je door stress mager wordt, maar dat is lang niet altijd waar (behalve wanneer je geen hap door je keel kunt krijgen).

Wie veel stress heeft, maakt veel van het stresshormoon cortisol aan. Cortisol zorgt voor de afbraak van spierweefsel, terwijl spierweefsel juist zo belangrijk is voor het basaalmetabolisme, ofwel de ’24-uursverbranding’. Cortisol verhoogt de bloedsuikerspiegel, die vervolgens met een hoge aanmaak van insuline in toom moet worden gehouden. Veel insuline betekent dat je sneller energie als vet opslaat – vooral in de buikstreek – en minder vet verbrandt.

Mensen die veel stress hebben zijn daarom geneigd vooral rondom het middel uit te dijen, terwijl hun ledematen door spierverlies dunner worden. Typische stresskippen hebben magere armen, benen en billen, terwijl de buik uitpuilt.

Ontspan zoveel mogelijk!

Succesverhalen

In de loop der jaren hebben vele mensen de leefwijze van De hormoonfactor toegepast. Een aantal van hen hebben hun succesverhaal opgestuurd. Graag deel ik ze met jou.

– > Lees hier de verschillende succesverhalen 

De hormoonfactor onderbouwd

Graag leg ik uit op welke manier De hormoonfactor onderbouwd is. Ik maak gebruik van vier pijlers.

  1. Wetenschappelijk onderzoek
  2. Onderbouwde aannames
  3. Praktijkervaring
  4. Logica

-> Lees hier de uitwerking van de 4 pijlers

Vergoed door zorgverzekeraar?

Op de website van onze collega’s kan je zien of/ welke accreditatie ze hebben. De mogelijkheid bestaat dat zij vergoed worden. Dit kan je met onze collega’s zelf bespreken.

-> Zie hier het overzicht met onze collega’s in Nederland en Belgie

Wat kost De hormoonfactor leefstijl?

Voor iedereen maken we dit concept mogelijk.

  1. Je kan zelf gratis aan de slag door het startpakket te downloaden, de tips uit de artikelen op te volgen én lid te worden van onze social media kanalen: Facebook, Instagram, LinkedIn en Youtube.
  2. Daarnaast kan je 1 van de boeken kopen voor 21,00 euro. De theorie staat in De hormoonfactor. Recepten (ontbijt, lunch, diner, tussendoortjes) vind je in Het hormoonbalansdieet en tips over gezond eten kopen in De boodschappencoach. Wil je direct jouw klachten oplossen dan kan je het boek Hormoonbalans voor vrouwen bestellen. Meer  lezen over gedragsverandering? Dan is het boek Hans halveert iets voor jou.
  3. Wil je online begeleiding op het gebied van voeding dan is er het 4 weken kookprogramma ‘de kookcoach’ a 75 euro. Wil je meer online begeleiding om jouw hormonen in balans te brengen dan is er het 12 weken begeleidingsprogramma ‘het zijn je hormonen’ a 150 euro.
  4. Wanneer je liever 1 op 1 sessies met coaching wil dan kan je een afspraak maken met 1 van onze collega’s bij jou in de buurt. Met de coach kan je overleggen of je een eenmalig consult afneemt of meer begeleiding. De prijzen verschillen per collega en duur van het traject.

Ir. Ralph Moorman

(36stemmen, gemiddeld: 3,58 van de 5)

Loading...

5
Reageer op dit artikel

avatar
2 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
LindaGerda van DijkJudica van Riessen Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Judica van Riessen
Gast
Judica van Riessen

Op 7 september a.s. fiets ik -als de benen mee willen- twee maal op een dag de Ventoux op om geld p te halen voor onderzoek naar hersentumoren. Bij eerdere edities gebruikte ik altijd Isostar in mijn bidons. De beklimming duurt in mijn tempo 3 uur (een kant), de tweede kant, die ik er gelijk achteraan doe, duurt ook ongeveer net zo lang. De ervaring leert dat het vaak warm weer is, dat je veel moet drinken en blijven eten. Het is geen klim om grote maaltijden te verorberen. Je moet het hebben van energie uit je drinken en kleine… Lees verder »

Gerda van Dijk
Gast
Gerda van Dijk

Beste Judica,

Probeer zo dicht mogelijk bij de leefstijl volgens de Hormoonfactor te blijven. Voor zo’n zware tocht is het misschien wel goed om toch, tijdelijk, wat hoger in de koolhydraten te gaan zitten waarbij je misschien kunt kiezen voor complexere koolhydraten i.p.v. witte pasta’s. Bruine rijstpasta is een alternatief. Misschien kun je zelf een drankje maken dat lijkt op Isostar maar wat minder suikers bevat? Verder zou je misschien zelf wat notenrepen kunnen maken?

Linda
Gast
Linda

Goede morgen, mijn parnter vind gezond eten, en voedingssupplementen onzin. Hij geeft het feit dat ik steeds ziek ben ook de schuld daar aan. Echter weet ik dat ik een lekke darm heb, die helaas gewoon niet over wil gaan. Heb hem nu 1,5 jaar. En ik weet dat dat de oorzaak is van mijn slechte weerstand. Daarnaast heb ik in voorgaande jaren (eet nu zo’n 5 jaar gezond) alleen maar gezondheidsvoordelen ervaren. Ik had bijvoorbeeld geen hormoonproblemen meer en onwijze sportdoelen behaald. Ik krijg dit niet aan hem uitgelegd. Daarnaast is hij bang dat door de manier waarop ik… Lees verder »

Gerda van Dijk
Gast
Gerda van Dijk

Hoi Linda,

Lastig hè, de reacties die je krijgt als je gezonder gaat leven? Je moet mensen steeds uitleggen waarom je zo eet en niet “normaal”. En je hoort steeds dat je alles binnenkrijgt, als je gezond eet. Maar ja, wie eet er nog gezond? En bevat onze voeding echt nog wel alles wat je nodig hebt?
Mijn ervaring? Probeer anderen niet te overtuigen en respecteer dat zij niet achter jouw leefstijl staan. Vraag ook of zij die van jou willen respecteren. En wat je lekkende darm betreft: misschien kun je hiervoor een darmtherapeut bezoeken?

Succes!

Linda
Gast
Linda

Beste Gerda, Bedankt voor de reactie. Echter ligt het helaas minder simpel als het niet uitleggen/overtuigen. Wat mijn omgeving ervan vind maakt me niks uit. Maar met je partner woon je toch samen in 1huis en samen het zelfde eten hoort er bij. Dit zit bij beide in de opvoeding en om hier elke avond ruzie over te maken is ook zo wat.. Hij is wat autistisch aangelegd (dit zegt hij ook zelf). En als hij dan gaat twijfelen aan of ik de toekomstige Kids van zorg wil ontzien.. Moet ik toch met een strak onderbouwt verhaal over de tafel… Lees verder »

gratis hormoontest

Gratis test!

Meld je aan voor de zelftest en kijk welke hormonen bij jou uit balans zijn. 

-> Meld je aan

Direct aan de slag

Wij stappen in op de plek waar jij op dit moment staat. Zelf aan de slag met onze boeken? Online begeleiding van ons? Of liever 1 op 1 afspreken met een collega van Ralph in de buurt?

-> Bekijk onze producten

opleiding trainer hormoonfactor

Opleiding Trainer Hormoonfactor

Wil jij in 10 dagen alles weten over hormonen en hoe je het hormoonsysteem kan beïnvloeden met leefstijlaanpassingen?

-> Lees hier meer

Gezonder ontbijten? Haal het glutenvrije broodje van YAM!

YAM desem

Gezonde kant en klaar maaltijden? Probeer het met KOOC!

kooc

Mijn favoriete producten met korting? Probeer JouwBox!

jouwbox