crash dieet

Crash dieet? | Lijd geen honger!

Strenge caloriebeperking (crash dieet) is schadelijk voor de hormonale balans. Daarom komt u na aanvankelijk succes met een caloriebeperkt crash dieet op de lange termijn toch weer aan. Veel mensen die zichzelf uithongeren eindigen zelfs dikker dan ze begonnen zijn! ‘Hormoonvriendelijk’ eten betekent ook voldoende eten. Uw lichaam heeft nu eenmaal voldoende calorieën, koolhydraten, eiwitten, vetten, mineralen en vitaminen nodig om gezonde hoeveelheden hormonen te kunnen produceren.

Met het hormoonbalansdieet hoeft u dus geen calorieën te tellen, geen punten bij te houden en geen honger te lijden. Zodra uw hormonen weer in balans zijn, zal uw eet- en snoeplust vanzelf tot gezonde proporties afnemen.

Dit is echter niet het geval wanneer u de verkeerde dingen eet. U gaat overeten als u bijvoorbeeld te veel snelle suikers en zwaar bewerkte voedingsmiddelen eet. Ook alcohol, de smaakversterker vetsin (E621) en de zoetstof aspartaam (E951) verstoren uw honger- en verzadigingsgevoel. Let dus niet te veel op hoeveel u eet, maar wees wel strikt met wat u eet.

Eet zoals de natuur het bedoeld heeft

Het menselijk lichaam is via het evolutionaire proces voornamelijk gevormd in de prehistorie, toen wij nog als jagers-verzamelaars leefden. We aten toen wat de natuur ons bood: vruchten, groenten, vlees, vis, eieren, noten, zaden, bollen, pollen en knollen. Alles vers, puur, onbewerkt en vrij van kunstmatige toevoegingen en resten van bestrijdingsmiddelen.

Ons voedingspatroon is echter radicaal veranderd door de opkomst van massaproductie en voedingsmiddelentechnologie. Dagelijks eten we producten waar ons ‘jager-verzamelaarlichaam’ zich geen raad mee weet: veel te veel (bewerkte) granen, suiker, melkproducten, kant-en- klaarmaaltijden, snoep en frisdranken vol geur-, kleur- en smaakstoffen, transvetten, vlees met sporen van antibiotica en groenten en fruit met resten van bestrijdingsmiddelen. Al deze zaken verstoren uw hormonen. Eet daarom alleen pure, liefst biologische producten die op een gezonde manier zijn klaargemaakt.

Gezonde groet,
Ralph Moorman

Gerelateerde artikelen: Hormonen vs calorieën
Tip: 1 op 1 hormoonanalyse of 12 weken hormoonfactor programma

Crash dieet? | Lijd geen honger!

(Nog geen stemmen)

Loading...

2
Reageer op dit artikel

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Tineke Ransdorpantje Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
antje
Gast
antje

Ik sta nu op dieet
en het gaat tot het redelijk goed
en ik let op wat ik eet
vooral geen vette dingen en geen
snoep enzo

Tineke Ransdorp
Gast
Tineke Ransdorp

Vind het moeilijk altijd op te letten Ik sta al mijn hele leven onder invloed van dik zijn
Nu heb ik door depressie een langzame schildklier dus nog meer op letten

gratis hormoontest

Gratis test!

Meld je aan voor de zelftest en kijk welke hormonen bij jou uit balans zijn. 

-> Meld je aan

Direct aan de slag

Wij stappen in op de plek waar jij op dit moment staat. Zelf aan de slag met onze boeken? Online begeleiding van ons? Of liever 1 op 1 afspreken met een collega van Ralph in de buurt?

-> Bekijk onze producten

opleiding trainer hormoonfactor

Opleiding Trainer Hormoonfactor

Wil jij in 10 dagen alles weten over hormonen en hoe je het hormoonsysteem kan beïnvloeden met leefstijlaanpassingen?

-> Lees hier meer

Gezonder ontbijten? Haal het glutenvrije broodje van YAM!

YAM desem

Gezonde kant en klaar maaltijden? Probeer het met KOOC!

kooc

Mijn favoriete producten met korting? Probeer JouwBox!

jouwbox