Niet meer moe

moe zijnLinda Bisschops: “Nu voel ik me goed! Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel energie had. Langzaam maar zeker raak ik mijn overtollige kilo’s kwijt.”

 

Al zolang ik me kan herinneren let ik op mijn gewicht. Als kind al had ik periodes waarin ik te zwaar was en er op mijn voedingspatroon gelet moest worden. Later in mijn tienerjaren begon ik met het eerste crashdieet. Waarna er nog velen zouden volgen.

Alle maaltijdvervangers, vet verbrandende soepen en weekmenu’s zijn bij mij de revue gepasseerd. En altijd maar met tijdelijk resultaat en altijd met extra kilo’s cadeau achteraf. Grote kans dat het die crashdiëten en slechte eetgewoontes zijn geweest die er uiteindelijk voor gezorgd hebben dat er na mijn eerste zwangerschap een trage schildklier werd geconstateerd.

Ik stond duidelijk onder invloed van stress (twee studies, kleine kinderen en een naderende echtscheiding). Mijn laatste zwangerschap en daaraan voorafgaande vruchtbaarheidsbehandelingen hadden de nodige kilo’s achtergelaten, die ik er maar niet af kreeg. Maar bovenal was ik moe, zo ontzettend moe. Halverwege de ochtend was ik al opgebrand en dan moest ik mezelf nog de dag door slepen.

Ik wist dat ik het heft in eigen hand moest nemen, kwam op het pad van De hormoonfactor en ben deze methode stap voor stap op mezelf gaan toepassen. Eerst de voeding met kleine stappen. Uitproberen wat voor mij werkt en wat niet werkt. Daarna aan de slag met stress en vooral de reductie daarvan en uiteindelijk de finishing touch door middel van training.

En nu? Nu voel ik me goed! Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel energie had. Heel langzaam maar zeker ben ik mijn overtollige kilo’s kwijtgeraakt en inmiddels kan ik zeggen dat ik een gezond gewicht heb. Natuurlijk, er is nog ruimte voor wat verbetering, maar dat houdt me scherp. Mijn huid ziet er stukken beter uit, mijn haar valt niet meer uit en ik voel me niet meer opgeblazen.

Mijn 4 tips:

  1. Ik eet hormoonfactorproof: puur en onbewerkt, glutenvrij, zuivelvrij, suikervrij en e-nummer vrij.
  2. En nee, dat doe ik niet voor 100%. Ik pas dankbaar de 80-20 regel toe: 80% gezond, 20% zondigen. En dat werkt. Ik geniet op z’n tijd van een wijntje, chocolade of een etentje. Maar bovenal eet ik heerlijk en zeker niet weinig.
  3. Daarnaast train ik zo’n twee keer in de week, maximaal 45 minuten, voornamelijk krachttraining, want dat is het beste voor je hormoonbalans en bovendien het meest effectief. Veel meer dan dat is niet nodig en dat bevalt me wel. Zo blijft het leuk en ik hoef mezelf nooit meer naar de sportschool te slepen.
  4. Verder heb ik inmiddels mijn stress aardig onder controle. Door massages en yoga voel ik heel goed de stresssignalen van mijn lijf en kan ik op tijd maatregelen nemen.

Mijn levensstijl is duurzaam aangepast. Het kost me geen moeite, het kost geen handen vol geld en ik weet dat ik nu goed voor mezelf zorg. En dat betaalt zich terug in energie en vitaliteit. Ik ben meer dan tevreden. Veel moe zijn is verleden tijd!

Overzicht hormoonfactor ervaringen

(11stemmen, gemiddeld: 4,45 van de 5)

Loading...

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op

gratis hormoontest

Gratis test!

Meld je aan voor de zelftest en kijk welke hormonen bij jou uit balans zijn. 

-> Meld je aan

Direct aan de slag

Wij stappen in op de plek waar jij op dit moment staat. Zelf aan de slag met onze boeken? Online begeleiding van ons? Of liever 1 op 1 afspreken met een collega van Ralph in de buurt?

-> Bekijk onze producten

opleiding trainer hormoonfactor

Opleiding Trainer Hormoonfactor

Wil jij in 10 dagen alles weten over hormonen en hoe je het hormoonsysteem kan beïnvloeden met leefstijlaanpassingen?

-> Lees hier meer

Gezonder ontbijten? Haal het glutenvrije broodje van YAM!

YAM desem

Gezonde kant en klaar maaltijden? Probeer het met KOOC!

kooc

Mijn favoriete producten met korting? Probeer JouwBox!

jouwbox