Skip to content
lezing huidverzorging van binnenuit

Lezing huidverzorging

Lezing huidverzorging

next-de-hormoonfactor

Over huidverzorging van binnenuit...

Tijdens deze interactieve lezing over huidverzorging wordt er nu eens geen huidverzorgingsadvies gegeven en huidverzorgingsproducten besproken. Ik vertel over schoonheid van binnenuit.

Met een goede aanpak van je leefstijl kunnen klachten zoals acne, eczeem, mee eters, pigmentvlekken, puistjes en rosacea, maar ook een droge-, vette-, en ouder wordende huid verminderd worden.

Tijdens deze interactieve lezing geef ik meer duidelijkheid over 4 boeiende thema’s:

Oxidatie / Glycatie / Ontstekingen / Hormonale disbalansen

Deze veelomvattende begrippen leg ik praktisch uit zodat je met makkelijk toepasbare huidverzorgingstips de deur uit gaat.

Programma lezing 2019/2020

Suiker brengt schade aan het lichaam

Over bakken en braden

Vrije radicalen en antioxidanten

Huidklachten door gluten

Huidklachten door stress

Goedwerkende schildklier

Beinvloeden van geslachtshormonen

Voorkom insulineresistentie

Over water en crèmes

Gezonde voeding voor je huid

Over de lezing huidverzorging

Deze lezing kan ook geboekt worden als (halve) dagcursus.

Graag ontvang ik een mail op info@dehormoonfactor.nl om kennis te maken en jouw gewenste lezing door te nemen. Denk aan de datum, tijden, locatie en aantal deelnemers maar ook eventueel extra te behandelen onderwerpen.

Doel: Het krijgen van een gezonde en mooie huid!

lezingen ralph moorman

Wat ik je vooraf mee wil geven

De combinatie van minder stress & betere voeding zorgt voor een betere weerstand van de huid.

Het is belangrijk om op je suikerinname te letten en puur en onbewerkt te eten. Wees zuinig met koolhydraten zonder vezels, van wit meel, omdat dit de bloedsuikerspiegel verstoord. Wanneer je echt last hebt van eczeem of andere huidproblemen, wil je natuurlijk weten waar dit vandaan komt. Meestal ligt de oorzaak bij gluten en zuivel. Soms komt het door eieren of noten. Vooral tijdens de cyclus is het belangrijk om de suikerinname te reguleren. Wanneer je veel suiker eet, heb je meer klachten.

Om minder stress te hebben, moet je eerst bepalen waar de stress vandaan komt. Komt het door je werk, uit je privésfeer of door overtraining voor bijvoorbeeld een marathon? Daarnaast is je persoonlijkheid belangrijk. Wanneer je perfectionistisch bent of een compulsieve helper, kun je stress minder ‘klein’ voor jezelf maken. Nelson Mandela had misschien wel een persoonlijkheid die stress heel klein kan maken. Zodra je de stress ontleed hebt, kun hier de balans in zoeken.

Ir. Ralph Moorman

Laat een reactie achter